lördag 1 december 2012

Testpilot Frebaco Musli




Jaha, ja, så har jag varit testpilot för smartson igen. Den här gången gällde det att prova en musli från Frebaco. Tre olika varianter fanns, jag valde bort Hallon o Melon för att de innhåller för mycket histaminer, Blåbär och vanilj lät inte lockande i mina tankar men jag gillar Mango och kokos så jag valde Banan Mango Kokos med förhoppningen om mycket godsaker i muslin.

Nåja, besvikelse ett infann sig ganska omgående när jag kände att det killade i munnen. Läste innehållsförteckningen ett varv till och såg att ruspuffarna var honungsrostade. ha ha ha, tjoflöjt och allt annat man kan säga om man vill vara lite barnslig.

Honung går fetbort för vissa pollenallergiker och jag tillhör den skalan som inte kan äta vanlig honung.
Vad göra? jo, dela upp muslin i påsar och dela ut till vänner och familj för att få deras omdöme om produkten när jag skulle rapportera.

Det var en musli som inte föll mig i smaken överhuvudtaget, det var alldeles för lite godsaker och alldeles för mycket rispuffar och andra flingor. Nu är jag kanske fånig men om jag väljer något med frukt och nötter så vill jag att det ska kännas rejält i smaken, det ska inte försvinna in i en dimma av torra rispuffar.

Såja, nu har jag rapporterat i smartsons panel och dessutom skrivit här.... om jag kan rekommendera den till andra? ja, varför inte, alla har inte samma smak och önskningar som jag.

Nu ska jag göra mig iordning och gå på bio :-)

ciao

Inga kommentarer: