torsdag 29 maj 2014

sweet memories, baby


Idag ska mina barn komma hem och äta en försenad morsdagsmiddag. Eftersom min svärdotter är gravid hade jag lovat henne att leta rätt på den dopklänning som mina barn använt när de döptes. 
Jag har själv virkat den, tog mig drygt ett år att få färdig, garnet är supertunt, DMC 30. 
När pojkarna döptes hade de en blå tröja under och matchande blå band. Så, ni kan nog lista  ut att tösen hade en starkrosa tröja under när hon blev döpt. 
Nu till sommaren kommer en ny liten tjej till världen, undrar om hon också kommer att bli döpt i den här. 






1 kommentar:

Tant Otto sa...

Fin..jag har sytt en till min yngsta dotter för hon kom inte i den som min farmor sytt till mina äldsta döttrar.
Fick panik då inte den passade så jag sydde en ny..den blev jättefin ..cremefärgad med aprikosa band.
Kram från tant Otto
Dina fina grytlappar hänger fortfarande med i mitt kök <3