lördag 16 juli 2011

När orden inte finns

De bara inte finns

Kanske bara blockerade av ordens ägare.
Fast kan man äga ord?

Vem blockerar?
Kanske de helt enkelt bara inte finns.
De virrar omkring i sina egna associationsbanor och vägrar samla sig.

Vad jag vill bryr de sig högtidligen inte ett dugg om.

Likt såpbubblor finns de där, skimrande vackra och omöjliga att nå.
Om jag skulle lyckas fånga ett
försvinner det igen.

Så mycket jag vill säga
jag låter dem skimrande sväva iväg
ser dem bli större innan de till slut spricker.

En liten droppe blir kvar
faller mot marken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mina ord fattas mig också. Jobbigt är det, men jag vet ju att de kommer igen.
Ha det fint.

Jh99 sa...

Rätt många ord fanns ändå ;)

De som fattas kommer tillbaks.

Kram

Wivi sa...

Besvärligt, det där, när man vill säga något och inte kommer på ordet. Men det brukar "poppa upp" så småningom.
Wivi