torsdag 1 september 2011

Kökets mest oumbärliga pryl - min elwok

Jag älskar min elwok. Snacka om att det är snabbt och lätt att laga mat när man har en sådan.

På dagens meny stod wokad kycklingfilé med massor av grönsaker och lite pasta.
Strimla kycklingfilén och fräs tillsammans med röd currypasta, vräk i mängder av grönsaker, tillsätt lite pasta och tjofsa runt.

Färdigt. :-)

Jag har dessutom två elwokar och en vanlig som jag använder på spisen (ytterst sällan)




Ja, det är egenodlad chili som skymtar i bakgrunden på vänster sida :-)

Oj, jag har ju glömt att berätta att min ingefära äntligen har börjat ta fart i spannen. Den har varit sent igång i år. I normala fall skulle jag ha en "vassrugg" på nedvissnande nu, men i år är det inte många stänglar uppe än.



3 kommentarer:

Anonym sa...

de där var ju väldans händigt å bra jhu

Anonym sa...

Har du några goda recept att dela med dig av som du gör med din elwok? :)

tiami sa...

jag använder sällan recept när jag lagar mat i woken.
Men jag tror säkert att du kan googla fram något i receptväg hos exempelvis "Santa Maria" som har många tillbehör till wokning.