söndag 25 september 2011

Dags att komma ut ur garderoben

Trots att solen strålat så vackert hela dagen har jag valt att städa ur klädkammaren och slänga en hel del av det som samlats därinne under ett par års tid.

Ujuj säger jag bara.

Det var behövligt med uppsortering av allt. Men nu anser jag mig vara klar för den här gången. Klädkammaren känns mycket rymligare nu än vad den gjorde i morse.

Näsan rinner och jag känner mig jätteförkyld men det kan vara en reaktion på allt som virvlat runt i luften under tiden som jag bökat runt bland grejorna.

Nu får det vara bra för idag. Ska jobba imorgon och behöver läsa in mig på de produkter jag ska "dema" imorgon. Knorr soppa av två olika smaker.
ha ha ha, hur komiskt är det att stå och dema något som jag aldrig skulle vilja köpa själv.
Fast det är klart, det har jag gjort förut och kommer att få fler sådana uppdrag.
Men jag gillar inte färdigmat!

Annars går allt som det ska. Räknade igenom lagret av påsar och får fram att jag har 16 dagar kvar på mina soppor och drycker. Sån tur att det smakar bra och att jag fungerar perfekt under tiden.

Jag kan lugnt säga att det frestar med ett och annat i matväg ibland. Häromdagen hade jag kunnat gjort allt för att få en bit välgrillad entrecote, igår längtade jag efter en smörgås - gärna en limpa med ett tjockt lager bregott ha ha ha
Men, det är klart, jag lever på strax under 1000 kalorier per dag så visst måste det bli ett och annat sug. Mitt störda förhållande till mat gör sig som bäst i såna här situationer. Sen ska jag bara klara av att fortsätta låta bli att äta hela tiden oavsett jag är hungrig eller ej... nåja, slut med chips, kakor och godis.

Nu till soffan och den spännande läsningen om Knorr soppor.

ciao

5 kommentarer:

Andromeda sa...

Hur man klarar av att gå på en sån diet som du gör har jag svårt att förstå. Men man kan ju inte förstå allt :-)

Anonym sa...

vad duktig du är ..svårt med soppor jag...skulle hungra ihjäl :-)

Islandsmamman sa...

Lycka till. :-)

Huvudsaken är ju att man hittar något som funkar och hjälper en framåt.

Anonym sa...

Gott att du kommit ut ur garderoben. Och gott att du har jobb, vet att du gör ett bra jobb även om varan inte är din sort.
Jaha, du har börjat på kuren. vilken sort använder du och hjälper den? Jag skulle ju själv behöva gå ner en hel del kilon... Men, jag antar att chokladfondue är uteslutet nu?
Kraaaaaamar och allt gott till dej!

Tant Otto sa...

Oj leva på bara futtiga 1000 kalorier om dan ...det skulle inte jag klara så jag får hålla igång i joggingspåret jag för att hålla mig något så när iform. Jag har ett konstigt förhållande till mat jag ...ett tag höll jag på att bli tokig på allt kaloriräknande ...så jag började hetsäta..åt helt utan kontroll...men det var länge sedan nu och där s...ska jag aldrig mer hamna det har jag bestämt mig för...så nu äter jag lite av varje..och rör på mig mer...men visst skulle jag vilja ha din karaktär...för kroppen min är lite väl rund nu för tiden:)