söndag 3 juli 2011

Kvällens outfit

Var på 30-årsfest igårkväll. Temat var indian och cowboy. Eftersom jag dansar linedance var valet lätt för min del, på med hatt och boots - förutom svart långkjol och svart tunika med lite invävda spetsar.



söta dottern


cowboy


några av folket på prärien


Vi hade en jätterolig kväll. Det var en härlig blandning av åldrar, familj, vänner och arbetskamrater.

Fint uppdukat i ett partytält i trädgården. Vi hörde åskan mullra på håll men brydde oss inte nämnvärt om det förräns det ett tu tre blixtrade och small alldeles ovanför oss. En sån rejäl smäll att alla hoppade till och tittade på varandra med nästintill panik i blicken. Ytterligare en rejäl blixt och knall och sen ett ösregn som inte var av denna världen.

Vi klarade oss fint där i tältet och åt färdigt medans regnet slog mot tak och väggar. Regnet upphörde lagom tills vi ätit färdigt och var redo för lite aktiviteter i form av lekar i lag.

När klockan närmade sig midnatt bestämde jag mig för att ta nästa buss hemåt. Den skulle avgå 00:53 och jag tog mig till hållplatsen i tid.
Bussen kom och passerade, fullsatt till bristningsgränsen. Nästa buss skulle avgå 02:53. Vi var några stycken som satt och väntade och till slut kom bussen som tog oss de 2 milen till stan.

Jag skulle ha åkt iväg till en dejt idag. Men efter lite research på nätet valde jag att ställa in det hela.
ha ha ha Det är lätt att få info om människor om man vill, speciellt sedan det visar sig att man har gemensamma vänner på FB.
Den stackarn hade inte riktigt koll när han började skriva till mig, borde kollat upp hur många av vännens väninnor han tog kontakt med och ifall de kände varandra. Nåja, det visade sig att han försökte uppvakta åtminståne två av oss samtidigt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

vilken trevlig kväll ni ser ut att ha haft..ja du väldigt många har flera på gång samtidigt så de kan välja den som passar de bäst liksom...jag är en sån som inte vill ha kölapp ..de går fetbort så fort man kommer på de..ha en fortsatt fin söndag vännen
kram

Anonym sa...

Vilken härlig kväll ni tycktes ha. Verkade jätteskoj.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag Kram / Rozie

Britta sa...

Vilken rolig kväll och kul tema! Snygga outfits och dottern - ja, söt är bara förnamnet. Det verkar vara mycket regn och åska söderut nu, hoppas att vi slipper det.

Ha en skön fortsättning på dagen!

Jh99 sa...

Fina ni var :)

Åska är inget kul här har det hållit på lite på avstånd både igår och idag.
Kölappsystem..
Undrar om det finns nån som accepterar det..konstigt isåfall.

Ha en skön kväll!

Ewa sa...

Vilket skojigt tema =)

Såg mysigt ut !

Hoppas allt är bra med dig ? !

Kraam

Anonym sa...

Det verkar ha varit en urkul fest! Du var såååå snygg i din outfit! Söt dotter du har! Och cowboy-kon är så rolig!
Kramar och allt gott till dej!!

Sandra :) sa...

It looks like everybody had a good time - love the outfits, lol!