tisdag 1 januari 2013

NYB, trying to make them this year


Jag har länge velat prova på att göra dessa vackra New York Beauty block. Har haft mönstren utskrivna några år men inte vågat prova förräns nu. Använder mig av resttyger från andra projekt, blocken är inte större än 20x20cm. Borde kanske kalla dem New Year Block istället ;-)

I have finally started to sew these blocks. Have had the patterns for a couple of years. Maybe i should call them New Year Block instead ;-)
I¨m using up scraps while Im trying to find out the best way to make a curved seam. 





2 kommentarer:

Tant otto sa...

Åh fina rutor du gjort.. vad är det tänkt du ska ha dem till?

Hm..jag hade oxå suttit själv på nyår om jag inte jobbat...så kommer det bli ett tag så det är bara att vänja sig...bor ju numer i min egna lilla vrå tillsammans med dottern och vi har det ganska så bra trots allt.

Vi har fått vänja oss av med både det ena och det andra men vi vet att det i framtiden kommer bli bättre så då blir man mer tolerant mot eländet vi nu går igenom. Det blir bättre ...

Visst jag saknar oxå någon att vara nära...håller på att vänja mig av vid att känna närhet till någon...som man ändå inte var tillräckligt nära för att det skulle hålla...
Så kan det gå i livet..lite snopet ändå att det blev som det blev...den man hoppats på att få en skön ålderdom med var någon annan än den man först trodde. Tänk att det skulle gå hela 20 år innan man fattade att vi inte var skapta för varandra?

Nu inriktar jag mig på att försöka må så bra som möjligt bara...att vara ensam ensam är ändå bättre än att vara ensam då man är två.

kram
önskar dig en god fortsättning på det nya året

Annica sa...

Här är du ju! Men det är krångligt kommentera på en annan typ av blogg precis som du sa så du får byta till wordpress tjejen! :-)
Ha en fortsatt bra dag