tisdag 7 maj 2013

Det värsta med att få tillbaka datorn är...

att man har kommit ur rutinerna att sitta vid en dator och vara "social".

Annars har det hänt en hel del under den här tiden jag haft en strulande/ofungerande dator. Jag har haft långpraktik i två olika coopbutiker, bland det värsta jag varit med om. Jag är ingen coopmänniska, jag är mer ica-människa så det kändes som rena rama straffarbetet att klä sig i den gröna fula skjortan och fylla upp hyllorna ha ha ha. Nåja, jag är av segt virke och anser att det som inte dödar det stärker.

Ändå blev jag glad när jag fick frågan om jag kunde tänka mig att ta en kortare praktik och säsongsarbete på en väl ansedd golfkrog strax utanför stan. Självklart vill jag det, speciellt eftersom det handlar om att jobba i en av de små paviljonger som finns ute på banan och inte i den stora krogen. Så, i dagarna två har jag fixat kaffe, och försett förbipasserande golfspelare med korv, glass, läsk/vatten och annat nödvändigt.

Vi jobbar varannan helg, ett litet problem kommer jag att få, det går inga bussar dit i lagom tid på söndagarna så jag får cykla dit, ca 2 mil i vardera riktningen hua, hoppas vädret kommer att vara okej varje söndagmorgon som jag ska jobba. Att cykla hem i regn kan kvitta, man ska ju bara hem.

Det får vara allt för ikväll, jag har lovat mig själv att inte fastna här, jag har skurit till en massa remsor och vidare till mindre bitar. Ska sy ett täcke som ska hänga som utställning/inspiration i en tygaffär som äntligen börjat sälja lapptäckstyger. Jag har frågat efter det i flera år men fått till svar att det inte är någon marknad för det. Helt plötsligt har hon själv blivit biten av quiltbacillen men inte lärt sig så mycket än. Självklart kan jag väl ställa upp med lite sytt och lite tips.

Quiltbacillen är väl den enda bacill man med glädje sprider vidare, "the more the merrier"

Ha en fenomenalt fin fortsättning på kvällen.

ciao

Inga kommentarer: