tisdag 28 maj 2013

Musik och dess makt



Det finns musik som väcker något inom en, något man inte riktigt kan sätta fingret på, något som får oss att reagera på olika sätt när vi hör musiken. 
Alla som känner mig kan intyga att det finns ett album som kan spelas dygnet runt i flera dagar i rad hos mig. Det albumet är mitt "piggpiller", min glädje, min healer, mitt allt. Det har hjälpt mig igenom sorg efter anhörig, bedrövelse och besvikelser likväl som det gjort mig på gott humör och fått fart på mig när jag städar. Okej, Det albumet är Jon Bon Jovis Young guns, ett soundtrack till filmen med samma namn. 

Men, det finns ett par låtar som berör mig på ett sätt jag inte trodde var möjligt, låtar som kan få mina tårar att börja rinna när jag bara hör introt till låten. Jag har ingen förklaring till varför det är så, jag har inga minnen knutna till någon av sångerna. Den ena är Willy Nelson: Always on my mind och den andra låten är den här, Darren Hayes Insatiable. Jag har absolut inga minnen av något slag till den, men likförbannat skvalar tårarna som ett niagarrafall så snart den börjar. 

Texten är väldans erotisk, om man verkligen lyssnar på vad han sjunger. 

Enjoy!



Inga kommentarer: