lördag 19 oktober 2013

5:2 och frestelser och fallgropar

Joråsåatteeeh

Hade min 2-dag igår, var duktig precis hela dagen, överskred inte tillåtet antal kalorier. Ställde mig på vågen i morse och till min glädje ser jag att den visar 81 kg. :-)

Vet ju att det blir så när man väger sig dagen efter fastan, men det är så uppmuntrande att göra det.

Har jobbat i "tjåsken" idag och det innebär frestelser, fallgropar, frestelser och fler fallgropar.

Åt en bra frukost hemma, 1/3 dels paket bacon och äggröra på två ägg. Det gjorde mig mätt och nöjd och egentligen borde det räcka men........ efter att ha städat och fixat en timme drygt så tog jag bästa mellanmålet, (jodå, jag jobbar inom restaurang) så jag hade fått med mig ett litet glas äppelkompott toppat med vaniljgrädde och digestivekrisp. mums och mumma.

Jag förstår inte riktigt vad det är som gör att jag på något vis har en inre drift som säger att jag måste återta gårdagens förlorade kalorier. Måste försöka komma underfund med vilka mina triggers är.

Alltså, det räckte inte med äppelkompotten, eller var det kanske den som triggade?
Under dagen har det slunkit ned två kanelbullar, en glass och en liten påse gott & blandat. jo, förutom maten som bestod av pannbiff med mos och lingon.

Ja ja, må alla gudar hjälpa mig på vägen.

Kvällen kommer att ägnas åt symaskinen, jag har massor att göra och ingen tid att göra det. hm, tänk scenariot: se till att fylla på i hyllorna i butiken (hantverksföreningens butik), sy så jag har att sälja på julmässan i mitten av november (med hantverksföreningen) se till att få ihop något nytt till utställningen den andra advent.... och till julmarknaden samma helg som utställningen. *suck*
Nåja, kommer tid kommer råd eller som Jon bon Jovi sjunger - It's my life

Dags att logga ut så jag hinner något innan det är dags att nanna kudde, ska börja jobba kl 6 imorgon.

ciao


Inga kommentarer: