söndag 13 oktober 2013

Jag har en tråkig blogg

Alldeles för länge mellan gångerna jag tar mig tid att skriva något här på bloggen.

Men vad ska jag hitta på att skriva när livet i övrigt går i 180 och jag inte riktigt hinner med. Jag jobbar heltid numera och det händer mycket i mitt liv på många håll och kanter.

Käraste dottern har packat väskan och dragit till metropolen London. Det är drygt en månad sedan hon åkte och hon har redan lyckats hitta jobb och boende. Congratulations my dear daughter.
Det innebär alltså att hemmet blivit aningen tystare och definitivt mer lättstädat ha ha ha, sorry dottern men nu är det inte längre överbelamrat på diskbänken och tusen saker inne på bordet i vardagsrummet. Ska också bli himlans intressant att se vad kommande vattenräkning hamnar på för belopp.
Sovrummet återtas lite i taget, dvs, jag slipper sova i vardagsrummet numera. ganska skönt faktiskt.

Sömnadsmässigt har jag börjat på en ny variant av "look ma, no curves". Ett mönster jag inhandlat från Deb Karasiks hemsida, just love it. Det kommer bild längre fram när jag kommit en bit in i projektet.

Hantverksföreningen jag varit med om att skapa rullar långsamt framåt mot en förhoppningsvis bra framtid. Möte idag där vi planerade inför halloween och jul.
Ibland känner jag att det blir liiiiite mycket på en gång. Den för mig mest efterlängtade händelsen i december har precis rullat igång och japp, nu blir det 180 knyck för att få ihop något inför adventsutställningen.

ha ha ha

joråsåatte.... man tar inte på sig mer än man klarar att hantera.


Till min kära dotter


Inga kommentarer: