lördag 21 maj 2011

en händelserik dag är snart lagd till handlingarna

Hej alla goa människor.

Idag har jag varit en kollega behjälplig med att få hem en bil från Helsingborg. Det blev till att gå upp tidigt för vi skulle båda börja jobba tidig eftermiddag.

Halv nio blev jag hämtad och så bar det iväg.

En röd "plyma" Valiant hade han köpt. Inte kunde han köra hem två bilar så han behövde hjälp. Inte fick jag köra plyman heller, nej nej, hade inte heller förväntat mig att få göra det.
Det var tillräckligt äventyrligt att köra hans volvo med automatlåda. Jag är inte alls van vid att köra automatväxlat ha ha ha. Men det gick bra.

Jag hann lagom hem för att byta om och cykla till jobbet.

En lugn eftermiddag och kväll. Vädret är skönt och riktigt somrigt trots att det bara är maj månad.

Imorgon ska jag och väninnan till stranden. Vi ska dit tidigt för hon ska visa mig den senaste dansen i linedance. Jag har missat två kurskvällar eftersom jag jobbat.

Ska bli kul att se ifall den här dansen sätter sig lika bra som den förra vi tränade på för oss själva på stranden. ha ha Om ni ser två galningar dansa linedance i sanden så vet ni att det är jag och min väninna.

Dags att knyta ihop dagen och få några timmars sömn.

Godnatt alla

5 kommentarer:

klös sa...

hade så trevligt på stranden :-)

Anonym sa...

http://klosiosregn.blogspot.com/
kramen

Agnetha sa...

Skönt med ledig söndag åtminstone.

Skryttäcket funderar jag på, det är mycket annat jag vill köpa med. Avvaktar ett tag till med besked.

Du är inlagd i min lista.

Ha det gott !

Kram

Sandra :) sa...

I want to see a picture of you and your friend dancing in the sand!!

tiami sa...

Sandra - in your dreams *lol*