måndag 30 maj 2011

Möte med mina konsthantverksvänner idag :-)

Japp, så är det bestämt och så blir det.
Vi är några stycken som brukar träffas en gång i månaden och prova på varandras hantverk. Idag ska vi lära oss att fläta skål/korg av tetrapacksremsor.
Igår stod jag och skar 14 rena mjölkkartonger i remsor om 2,2 cm. Ska bli intressant att se ifall jag lyckas vika ihop dem till något jag blir nöjd med.

Det här gänget brukar varje år ha en gemensam utställning andra advent varje år. Vi brukar samlas i en ateljé och skylta upp våra alster. Förra året kom vi på att det vore roligt att fortsätta att träffas regelbundet så att vi lär känna varandra lite bättre.

Så. nu ska jag äta frukost och sen är det dags för dagens äventyr. Hinner inte in och hälsa på er förräns senare ikväll.
Ha en fenomenalt fin dag.

ciao

5 kommentarer:

Wivi sa...

Det där med mjölkkartonger låter spännande. Du lägger väl upp en bild sedan så vi får se.

Andromeda sa...

Hoppas det blev en lyckad dag!

sarahmara sa...

Hoppas ni hade det jättekul!!!
kramizar

Vicke sa...

gick det bra

http://brittasbetraktelser.wordpress.com/ sa...

Vad trevligt ni verkar ha det. Hoppas dagen blev riktigt bra