söndag 22 maj 2011

Undrar vem som läser mig i Singapore




Som jag tidigare nämnt gillar jag att kunna se var i världen jag har mina läsare. Att det finns en och annan i USA och i Kanada hade jag helt kallt räknat med, känner flera där på andra sidan atlanten.






Men Sandra, no way att du kommer att få se bilder på mig och väninnan när vi dansar i sanden. Men kom gärna över vecka 28 och se oss uppträda tillsammans med vår grupp under festivalen i min stad.






Det var lite svalt i vinden vid havet men vi hittade en skyddad plats där vi placerade våra brassestolar. Sen äntrade vi en stor betongkloss, där tränade vi på dansstegen. Högt upp över stranden, väl synliga för alla som ev gick förbi eller som satt och solade i närheten. Men det är lättare att dansa på betongunderlag än på lösan sand.






Jag har dock gått barfota i vattnet idag. Det var fullt med konstiga flugor överallt nära vattnet. Flugor med vingar som verkar ha gått i däck i tången. Det var tusentals levande, halvdöda och döda flugor. Vi såg myror komma i full fart över sanden för att hämta flugor som de släpade tillbaka över stranden och förmodligen till stacken. Vad de nu ska med alla dessa flugor att göra lär jag få fortsätta att undra över resten av mitt liv.






Jag bjuder på en liten bild från strandbesöket i alla fall. Precis när väninnan knäppte bilden slog en våg in över mina fötter, skvätte kallt vatten långt upp på mina ben därav den förskräckta minen i mitt ansikte.






11 kommentarer:

Wivi sa...

Alla flugor som myrorna släpar hem blir troligvis mat.

Anonym sa...

testar att svkia hos dig ..ottotanten kunde itne kommnetera hos mig

Anonym sa...

å hur stavar jag då ..hahahahah

Sandra :) sa...

Awwwwwwwwwwwwwww you look cute in the water!

I have to tell you - I read your blog in English - Google translates it for me - it doesn't do a very good job of the post, and the comments barely make sense!

BeBest sa...

Ibland får man besökare från länder man knappt känner till. Oftast är det en sökmotor som hittat bloggen ochscannat av den efter något den är på jakt efter.

tiami sa...

Wivi - jag gissar att du har rätt i att flugorna blir mat.

Klös - din stavning är underbar ;-)

Sandra: I shall try to write more correct, it will be a better translation to english.

BeBest: Jo, jag fattar det, förmodligen någon som söker något med lappteknik/quilting

mallorca.has.it sa...

Här kommer ett litet flyttkort från mig :-)

http://misskermit.wordpress.com

Ha en bra dag // Tess

Vicke sa...

Ja, det är lite kallt i vattnet, men snart kan vi doppa oss igen

Annica sa...

Här kommer en läsare från lilla Sundsvall i alla fall hehe och vilken härlig strandbild!
:-)

Ewa sa...

Hej Hej :)

Ja det är lite detta som är så skoj med just blogger att man kan se alla länder , jag har träffar från kina och kanada och gud vet var jätteskoj faktiskt :)

Kraam Ewa

sarahmara sa...

Hej=)

Det är kul att dom kan titta in, men frågan är hur mycket dom förstår :P haha... Hoppas att du har det bra!
kramiz