tisdag 24 maj 2011

Varför är jag så jobbig?

Varför kan jag inte göra en sak i taget?

Jag vaknade alldeles för tidigt idag och gick ned till tvättstugan och körde igång tidigare än jag tänkt mig.

Alltid när jag har tvättstugan börjar jag göra en massa saker uppe i lägenheten medans maskinerna är igång.

Idag blev det avfrostning av frys. I frysen fanns det ett par påsar rabarber som jag kokade till saft. Det fanns även en ogräddad äppelkaka som fick tina upp och bli färdiggräddad.

Den här dagen skulle det bli ytterligare lite linedance på stranden, det skulle passa så bra med äppelkaka till fikat efteråt. Men nu har det börjat regna så det är tveksamt att det blir något strandbesök.

Vad ska jag hitta på resten av dagen?

Eftersom jag lovat att bidra med priser till en tävling på en matlagningsblogg så ska jag sy färdigt ett par grytlappar. Naturligtvis blir det muffinsformade sådana.

Ha en fenomenalt fin fortsättning på dagen.

ciao

5 kommentarer:

Ewa sa...

Det där känner jag igen på nåt sätt;)

Kraam Kraam

Vicke sa...

vad flitig du är

sarahmara sa...

Du har alltid massor av järn i elden!, förstår inte att du är så duktig och kreativ. Men du har alltid något att göra =).
kramizar

Anonym sa...

*ler soligt* Klart att det är typiskt dej att vara flitig! Jag skulle behöva en sådan person i mitt hem... :-) Näväl, hoppas grytlapparna blev bra.
Ska inte berätta vad jag gjort idag, men jag berättar gärna att jag har en ny blogg.
Vi ses!
Allt gott till dej!

Andromeda sa...

Du är nog lite hyperaktiv av dig ;-)