tisdag 7 juni 2011

Funderar på att byta inriktning

Men ni är självklart alltid lika välkomna att besöka mig i bloggen och även irl om ni känner för det. Jag har träffat några redan och det har varit lika härligt att prata på riktigt som det varit att lära känna varandra via bloggen.

Nåväl, jag ska fokusera på min hobbyverksamhet och kanske även en del recept kommer att hamna här framöver.

Jag kommer inte att lägga lika många timmar vid datorn, speciellt inte nu under sommarmånaderna. Jag kommer att titta in till er som jag brukar titta in till och samtidigt utöka besöken på andra quiltbloggar.

Igår satt jag och sydde blocken till swapen av crazy bird. Det ska vara 5 fåglar, 1 ägg och 2 gräsblock i varje set, jag har bara lovat att sy ett set. När jag hade ett gräsblock kvar tog det svarta tyget slut, inte helt slut men jag hade ingen bit som räckte till de långa fälten i blocket.

Det första jag gjorde i morse var att leta igenom mina lådor för att se ifall det eventuellt kunde finnas en liten bit svart tyg.
Halleluja, jag hade turen på min sida.

Nu blir det symaskin en liten stund och sen presenterar jag bilder på objekten.

Annars handlar dagen också om ett pass i tvättstugan och en cykeltur till en fd kollega. Vi ska fika tillsammans och prata lite om allt och inget.

På återhörande.

ciao

Inga kommentarer: