torsdag 2 juni 2011

Godmorgon i solskenet!

Här började dagen alldeles för tidigt men vem vill ligga och tryna i sängen när solen skiner och det är så mycket roligt man kan hitta på.

Omplantering av chiliplantor var först på dagordningen. De blev utflyttade på balkongen vilket jag tror kommer att sätta fart på fruktsättningen.
Samtidigt passade jag på att vara elak mot mina tomatplantor, dvs, jag klipper av hälften på bladen, de är ju så STORA! På så vis blir det mer luft och högre ljusinsläpp till de små fruktämnen som redan finns.

Men nu kära vänner, dags att packa fikakorg och göra mig iordning för ännu en dag på stranden.

Ja, jag vet, jag är lite tjatig med det här men det är ju så gudomligt underbart med sand mellan tårna och solskenssmekningar över hela kroppen.

Ha en fortsatt fenomenalt bra dag och på återhörande senare ikväll.

ciao

4 kommentarer:

Madonnan sa...

Men å vad härligt med en dag på stranden...!

Och vilken jättefin blogg du har här.

Kram

Stintan sa...

Nääää...det är väl inte för tidigt!! Man går väl efter temperaturen och frosten måste ju ha gått ur jorden nu hahaha. Om vi hinner idag (ska hjälpa Marie med hennes tomt)...då tar vi en fem minuters promenad till stranden också, fast badet får vänta tills det blir typ 30 grader haha
Ha en underbar dag
Kram

Anonym sa...

men idag har någon snott solen så det blir ingen strand för mig

Vicke sa...

det var jag