söndag 19 juni 2011

Tomma tunnor skramlar mest

Vi har firat dotters student ikväll. Det var inte tid till det förra helgen när hon egentligen gick ut, då var det Sweden rock som gällde.
Men, hur som haver så har vi firat det hela ikväll, mat och dryck och hemlagad glass. Min hemlagade glass gör alltid succe. Den här gången var det glasstårta med två smaker, vit choklad och jordgubb.

Vi var drygt 20 personer, de flesta kompisar till min dotter samt några familjemedlemmar.
Som vanligt vill jag plocka undan så mycket som möjligt innan jag går och lägger mig. Plockar ihop och sorterar tomma ölburkar i en kasse, brännbart i en etc. Det är när jag ska gå ut och slänga dem som en tom ölburk letar sig ur sin kasse och ramlar ned på stengolvet och studsar vidare nedför en trappavsats.

Jag lovar, det lät väldigt mycket och väldigt högt.

Med andra ord finns det en gnutta sanning i det gamla ordspråket "tomma tunnor skramlar mest"

Godnatt och på återhörande.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas festen blev lyckad. Det låter som ni hade trevligt vännen.
bamsekram till dig från mig

Anonym sa...

Sånt är ju så pinsamt när man ska smyga lite tyst hahaha

Den där glassen lät inte helt dum och få smaka, skickar du över en skål eller två till min blogg?

kram
Sjöstjärnan/bravadkvinnan

Anonym sa...

Ja, men det gör de, skramlar mest, menar jag!

jag har varit på din hemsida några gånger och försökt skriva i gästboken, men varje gång händer nåt och min kommentar försvinner. Skriver det här i stället, om jag nu kommer ihåg vad jag ville skriva...

Du är så kreativ i ditt skapande och dina alster är så vackra! Jag har tittat på dina fina naturbilder också och fastnade för den vita lilla stugan, den gamla stolen (vill ha!) och flera av vinterbilderna förstås. Du har en bild av en buske som jag inte känner till i början av bildspelet, en rosaröd - vad är det?

Mitt deltagande i er sorg.
Jag

tiami sa...

Hej "Jag"
Den bild jag tror du menar är faktiskt ett helt träd, en rödblommande kastanj. Något av det vackraste som finns att se i blom.
Den lilla vita stugan står högt upp på min önskelista sedan många år. Men vem släpper en sådan ifrån sig? ingen.

Anonym sa...

Oj, en kastanj! Ska kolla den i trädboken!

Nej, det är nog inte lätt att få tag i en sån stuga!
Men drömma kan man och vem vet...
Jag

Anonym sa...

*skrattar* Ja, jag förstår precis :-)
Dendär glassen bestälelr jag GÄRNA receptet på! Din åppelpaj har jag gjort typ hundra gånger snat, den är en favorit, kanske dags för en glassfavorit!? :-)
Hoppas festen blev lyckad på alla sätt!
Kramar och allt gott till dej!