söndag 14 augusti 2011

ÄÄääääÄÄÄäääää sshhchhhhh


Det är något jag hört i två dygn nu, varvat med något "däääää", "mmmmmm" och några andra små ljud.

Jag har passat mitt ettåriga barnbarn hela helgen.

Det är inte alls svårt eller jobbigt, mestadels roligt och uppfinningsrikt.

Ettåringar är dessutom ganska lättroade, lätta att muta ;-)

Vi har bland annat varit i stadsparken och tittat på fåglar, blivit skrämda av en högljudd tupp, fascinerats av en påfågels uppspärrade stjärtfjädrar, klättrat på vildsvin och bäver, ätit mullbär, plaskat i en damm, gungat och lite annat som passar för stunden.

Nu är han återlämnad och jag är lite lagom trött i ögonen.

Hoppas er helg varit till belåtenhet och att ni hunnit det ni tänkt hinna.

ciao

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh..vetdu, jag kan komma på mig att längta efter barnbarn. Men det är låångt kvar, enligt sönerna iaf.

Tant otto sa...

Det är så energigivande att vara med de små liven...de lever så intensivt ..här och nu..precis som man ska ...och de nöjer sig med mindre..man borde ta efter dem lite...vilket man gör då man är med dem.

kraaam