onsdag 10 augusti 2011

Morgondrinken avklarad

Är inte så allvarligt som det låter.

Jag har bestämt mig för att återgå till mina tidigare mer hälsosamma vanor. Det innebär bland annat att dagen ska inledas med en varm drink.

En halv lime pressas i ett glas, det är standard, sen lägger jag till något annat gott. Idag blev det en liten bit krossad kanelbark och en halv chilifrukt skuren i bitar. Hett vatten tillsätts, dock ej kokhett för då förstörs nyttigheterna i lime och chili. ca 60-70 grader är lagom.

Zippa i lugn och ro, känn värmen spridas i kroppen, må bra.

Annars kommer jag alldeles snart att återgå till det jag påbörjade i går kväll. Min klänning väntar på att bli tillklippt och sydd.
Jag kände sylusten återkomma igår när jag sydde klart några väntade projekt.
Ena grannen hade fyndat vackra linnelakan med handvirkad spets, sk överlakan. Hon ville att jag skulle sy ihop dem till ett lakan. Sagt och gjort.
När de var klara tyckte jag att jag lika gärna kunde sy gardinen som Skorpan beställt. klipp klipp, mät, vik, sy och så var den klar.
then what?
Sydde klart en påbörjad topp till ett afrikatäcke, barntäcke till välgörenhet, storlek 90x90. Nu har jag 4 toppar klara, kanske dags att förfärdiga dem men....

Jag började lite lätt på min klänning istället. :-)

Nu är jag redo för dagens frukost som kommer att bestå av gröt av havre/quinoa och ett gäng blåbär.
Sen blir det sybordet för ett tag framåt.

Helt plötsligt fick jag denna gamla goding i huvudet. Enjoy



Vad hittar ni på en höstlik dag som denna?

5 kommentarer:

Agnetha sa...

Duktig du är, som syr klänning till dig själv !

BS Jo, det händer lite emellanåt även här.
Tror också köket kommer att bli hur bra som helst.
Visst kan skabb drabba vem som helst, men det känns inte kul att kanske blivit smittad, men nu har vi ju kurerat oss och det gick snabbt, så nu kommer vi inte att få det.

Är besviken för jag trodde vår vänskap var mera värt än så, men å andra sidan är det bra att jag vet nu då. Så kan jag skita i det.

KRAM

Wivi sa...

Ska iväg och spela boule och ikväll kommer dotter med familj på middag :-)

Agnetha sa...

BS Vad gullig du är, gör gärna det maila bilden.

Kram

Nya mailadressen : sjkvistagnetha004@gmail.com

Anonym sa...

Lägg gärna in en bild på klänningen sen. :-) Jag är nyfiken!

F ö började jag jobba idag. Det kändes helt okej.

Kram

Anonym sa...

En härlig låt! Tack för den, det var ett tag sedan jag hörde den. Jag begriper att det var mig du tänkte på, eller hur? :-) :-)
Ibland börjar jag min dag med att pressa ett par cm ingefära, ett äpple, en apelsin ½ citron och två morötter. Det tas direkt på fastande mage. Ingefäran sprider en go värme ända ner i tårna. man vaknar!
Kramleikramar och allt gott till dej!
Trevlig helg!