lördag 6 augusti 2011

Cyklade 1,5 mil för att köpa en bit chokladtryffel

Och sen var det lika långt hem igen ha ha ha

Hade egentligen tänkt cykla och plocka krikon på mitt favoritställe. Det är ca 8-9 km att cykla dit. Men när jag kom fram till stället såg jag att det inte var riktigt dags än, de var inte mogna.

Tänkte att jag kunde cykla en bit till ut i biosfärområdet och dricka en lite kaffe, hade varit smart nog att ta med kaffe på turen. Men när jag kom till favoritstället så tyckte jag att det var så skönt väder att cykla i så jag fortsatte en bit till. Kom på att chokolaterian nog hade öppet. Mycket riktigt, det var öppet, jag köpte mig två godsaker. En tryffel med smak av chili och en hallontryffel som var både mjölk och sockerfri.

Kaffet smakade urgott i sällskap med hallontryffeln när jag stannade till i biosfärområdet på tillbakavägen. Några hästar gick omkring i en hage i närheten, frustade lite, tittade nyfiket på mig där jag satt vid ett bord och hade det gott i solen.

De sista 8 km hem hade jag motvind. Kan lova att det känns rejält i ben och i rumpa ha ha. Men å andra sidan behöver jag inte ha så dåligt samvete när jag njuter min chilitryffel till kvällskaffet.

Tror inte jag behöver gå till gymmet idag, känner mig tämligen nöjd med det jag cyklat.

Ha en fortsatt skön lördagskväll.

2 kommentarer:

Andromeda sa...

Det låter som om du fick tillräckligt med träning under din långa cykeltur. Hoppas din söndag är en bra dag!

Anonym sa...

hurtigt värre :-)