fredag 5 augusti 2011

Bloggträff med JH

Det har varit en annorlunda dag, en mycket trevlig sådan dessutom.

Hastigt bestämde vi oss för att ta en fika ihop idag. Det regnade och var lite trist väder ute men det är alltid gott med en koppa kaffe på ett trevligt ställe.
Vi sågs på "snyggmartins place ", det är det ställe som har godast kaffe i stan.

Efter någon timme eller mer blev det så att vi gick hem till mig, åt en enkel salladslunch och tillbringade hela resten av dagen på min balkong med en kopp kaffe. Det är att gå till underdrift att säga EN kopp kaffe, det blev ett antal koppar, mycket prat och lite fifflande med en persienn som strulade.

Han hade vänligheten att hjälpa mig med den. Helt klart kommer jag att bjuda honom på en bit mat som tack för hjälpen. Men det får bli en annan dag, jag hade bara laxbullar på burk hemma och det är inget jag vill bjuda någon på, det är reservmat ifall det kinkar.

Så, nu är han på väg hem.

1 kommentar:

Jh99 sa...

Tack för en fin dag och trevligt sällskap!

Kram