onsdag 3 augusti 2011

Man ska inte alltid klaga på teknikens framfart.

Fick en fråga från dottern via FB

"kan du fixa kontoutdrag för tre månader bakåt i tiden. Vi måste ha det att visa upp för vår blivande hyresvärd"

Jaha, japp, associationsbanorna blev heta i tankeverksamheten om hur i hela friden jag skulle gå tillväga. Jag har ingen skanner, var kan jag skanna dokument i denna stan? och en hel massa andra tankar flög omkring i skallen på mig.

Men så, fram med luren och ring banken.

Jag förklarade mitt ärende, sa att jag hade fullmakt (vilket hon såg) och att jag behövde det via mail ifall hon kunde hjälpa mig.

Visst fick jag det. 10 minuter senare hade jag ett mail med två bifogade pdf-filer. Bara att vidarebefordra till dottern i Los Angeles. Sen behöver hon bara låna en skrivare på hotellet och skriva ut dem.

Internet är till mer hjälp än stjälp

:-)

Söta dottern på upptäktsfärd i LA




Utsikt från deras hotellfönster.


4 kommentarer:

Anonym sa...

enkelt å effektivt ..de är mina tag de ..man får verklgein tacka tekniken :-) hon ser ut att ha de toppen där borta dottern

Jh99 sa...

Ja tekniken är fantastisk..
Tänk om det skulle skickats med vanlig post..med båt kanske.. ;)

Andromeda sa...

Håller med om att Internet är fantastiskt. Nu går det nästan inte att fatta hur man klarade sig utan det förr. Men det gjorde man ju... :-)

Anonym sa...

Suveränt smidig lösning! Glad att det läste sig, och att du kom på det!
otroligt söt dotter du har, hon brås säkert på sin mor. :-)
Kraaamar och allt gott till dej!!