torsdag 4 augusti 2011

Tångbad för strandräka

Började dagen med att gå till badhuset och simma mina 40 längder. Det var bitvis motigt i och med att jag varit lite slarvig med tränandet under sommaren.

Hem och åt frukost och sen packades det iordning för en dag på stranden. Det blåste lite, gick rätt höga vågor. Vi började med att gå en promenad längs vattenbrynet, ca 40 minuter tur och retur vårat riktmärken och stolarna vi placerat på en bra plats.

Sen var jag bara tvungen att i och bada. Det var så skönt i vattnet idag, rätt gott om tång i vattnet men vågorna var underbara att leka i. Jag var nog i en halvtimme ungefär. Sen kände jag mig tvungen att gå upp, min väninna badar inte så jag kände mig lite elak som lämnade henne "ensam" på stranden.

Ikväll blir det en träff med en annan väninna i stadsparken. En eller två öl kommer att packas i väskan innan jag går hemifrån med min vackra brassestol i ena handen. Musikuppträde varje torsdagskväll, helt gratis.

Vad har ni hittat på idag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter onekligen som en aktiv dag, vilket jag inte kan skryta med själv så här på semestern. Mest lata dagar har jag.
Mina föräldrar har varit här idag och jag har bjudit dem på rabarber och hallonpaj.

Anonym sa...

Idag har jag varit på sonens jobb, fikade där och satt och pratade med sonen medan han jobbade. Sedan har jag legat och läst ut "hundraåringen som kröp ut genom..." i hängmattan :-) Vattnat i växthuset. Stekt bacon till maken.
Har varit i dålig form och haft ont hela dagen.
Nu tänkte jag orka tvätta håret...
Kramar och allt gott till dej!

Wivi sa...

Följt med mamma till vårdcentralen och sedan uträttat lite ärenden på sta´n. Köpte mig en tunika för halva reapriset (65:-).